Tijd voor iets nieuws!
Het zal je niet ontgaan zijn, er is momenteel iets aan de hand in de wereld waardoor de totale evenementen industrie op haar gat ligt. Als de coronacrisis een drug zou zijn dan zou je daar je leven lang vanaf blijven. Laten we deze drug de naam Coronaïne geven; een trip vol met tegenslagen, machteloosheid af en toe een beetje hoop waarna je weer een keiharde klap te verwerken krijgt en je nog maar moet zien hoe je er ooit uit gaat komen. Niet echt een aantrekkelijke ervaring maar toch zit de evenementen wereld hier nu middenin en kunnen we zelfs al spreken van een lichte verslaving.
De ene maatregel was nog amper van kracht of de volgende persconferentie stond alweer op het punt van beginnen. We zijn in een situatie beland waarin we ons eigen bedrijf én de branche moeten zien te redden.
We zijn behandelaar van een Coronaïne-patiënt geworden waarbij we inmiddels gelaten moeten toekijken en afwachten waar het gaat eindigen. De afgelopen periode hebben we er als branche alles aan gedaan om onze patiënt naar omstandigheden toch zo goed mogelijk te behandelen en hier hebben we erg veel van geleerd, zijn we onszelf tegengekomen en tot nieuwe inzichten gekomen. Door van zo dichtbij te zien wat deze situatie met onze branche doet weten we nu in ieder geval hoe we daar om mee moeten gaan en hoe we moeten incasseren.
Ook voor mij als eigenaar van Fritèz Haute Friture ziet de wereld er behoorlijk anders uit dan voorheen. We hebben een aantal leuke acties georganiseerd tijdens de feestdagen en genieten we van kleine cateringsopdrachten maar we staan vooral te wachten op het moment dat we met onze foodtrucks weer echt mogen knallen op evenementen.
De afgelopen tijd heb ik veel van mijn branchegenoten gesproken om te kijken hoe iedereen met deze situatie omgaat maar ook vooral om te zien hoe creatief, inventief en positief veel mensen toch blijven. Deze verhalen en inzichten wil ik graag met iedereen delen. De komende weken zullen er korte interviews verschijnen met mensen uit ons netwerk in de rubriek ‘Een frietje met…’. Aan de hand van een aantal stellingen ontdekken we wat iedereen uit deze situatie meeneemt naar de toekomst en hoe we elkaar kunnen inspireren.
Stay tuned,
Joerie ten Hoeve
Eigenaar Fritèz Haute Friture