Rubriek: Een frietje met... Arwin Rijstenbil - Pop-up Borrel

maandag 23 november 2020

Het eerste frietje met doen we met Arwin Rijstenbil, medeoprichter en -eigenaar van ‘Pop-up Borrel’. Zoals de bedrijfsnaam al doet vermoeden, toveren Arwin en zijn collega’s de standaard bedrijfsevenementen om tot een ware beleving. Met o.a. foodtrucks, entertainment en toffe aankleding creëren ze een unieke setting en sfeer, passend bij de wensen van de klant.

Dit jaar bestaat Pop-up Borrel vijf jaar en dat jubileum valt in een jaar dat we niet snel zullen vergeten. Arwin: ‘’2020 zou het meest fantastische jaar tot nu toe worden, we hadden eind 2019 net een nieuwe collega aangenomen en we waren flinke stappen aan het maken. Dan doet het persoonlijk best veel met je wanneer je in 1 klap terug gaat naar 0. De eerste weken overheerste het ongeloof, maar we hebben als team meteen gezegd: we gaan dingen doen waar we weer energie van krijgen en ons hier doorheen slaan!

Deze crisis is een soort resetknop om jezelf opnieuw uit te vinden, dit was misschien ook wel nodig, omdat het zo goed ging de afgelopen jaren. De hele branche heeft daarvan geprofiteerd en dan is het soms ook goed dat er even aan de rem getrokken wordt om weer even na te denken waar je als bedrijf mee bezig bent en te leren dat het allemaal niet vanzelfsprekend is. Begrijp me niet verkeerd, ik gun dit niemand, maar het heeft ons wel weer met beide benen op de grond gezet.’’

Pop-Up Borrel is een creatief bedrijf dat zich onderscheidt door persoonlijke aandacht en evenementen op locatie met een twist. Als één van de eersten kwamen zij in maart met de ‘Pop-Up thuiswerkborrel’, met inmiddels al meer dan 20.000 verkochte borrelpakketten. We worden door Arwin meegenomen in het creatieve proces: ‘’Je kijkt op dat moment vooral naar wat bij je bedrijf past en wat onze klanten logisch vinden. Wij organiseren evenementen en bedrijfsborrels voor bedrijven van 50 tot 1000 personen en al die mensen zitten nu thuis. Wij zijn toen gaan kijken naar bedrijven die al thuis werkten en/of überhaupt geen kantoor hebben. Die werknemers kregen op vrijdagmiddag gewoon een pizza thuisbezorgd. Toen dachten wij ‘ja, zo simpel is het’. Als werkgever er voor zorgen dat je werknemers laat zien dat ze worden gewaardeerd. Dat in combinatie met een verrassingssausje, zodat het ook nog iets speciaals is. Daar halen wij onze inspiratie vandaan, kijken wat er, in de basis, om ons heen gebeurt en dan kijken hoe we dat leuk en persoonlijk kunnen maken. In ons geval past een borrelpakket hier dan goed bij. Het is dan wel belangrijk dat het voldoet aan de kwaliteit en stijl die klanten gewend zijn van onze evenementen. Je moet het dicht bij jezelf houden en geen onverwachte sprongen maken.
Mijn collega’s en ik zitten vol met nieuwe ideeën en dit wordt de hele dag van het ene naar het andere bureau geschreeuwd. Dit zorgt voor energie en spirit. We blijven doorgaan! Samen kijken we hoe we de meest kansrijke ideeën concreet kunnen maken en met dat enthousiasme ontwikkelen we nieuwe concepten.

De belangrijkste pijler daarbij is; kijk vanuit je bedrijf naar de eigen kwaliteiten en waar je om bekend staat, van daaruit ontwikkel je nieuwe concepten. Het zal niet voor iedereen gelden, Pop-Up Borrel heeft een bepaalde stijl die je overal in terug ziet komen. Een nieuw, succesvol concept valt of staat naar mijn idee met een bedrijf dat een duidelijke herkenbaarheid heeft, uiteraard in combinatie met een goede service. Dat zou ik een ieder dan ook mee willen geven: werk aan die herkenbaarheid. En niet geheel onbelangrijk, doe wat je beloofd en hou de klant altijd tevreden.’’

Naast de borrelpakketten heeft Pop-Up Borrel ook een Christmas Drive-thru ontwikkeld, waardoor er toch live kerstevenementen op locatie georganiseerd kunnen worden. De afgelopen maanden zijn er dus genoeg nieuwe concepten ontwikkeld, ben je nu creatiever dan ooit? Arwin: ‘’Ja zeker, we zaten de afgelopen jaren in een flow waarin alles voorspoedig ging. Dit jaar, met de coronacrisis, heeft ons wel laten zien dat we nog zoveel kanten op kunnen en er zoveel groeimogelijkheden zijn. Doordat wij nu nog meer zijn opgevallen in de branche met onze concepten, zijn er nieuwe uitdagingen en opdrachten op ons pad gekomen die normaal gesproken misschien nooit bij ons uit waren gekomen. De creativiteit die ons op de voorgrond heeft gehouden resulteert er nu ook in dat we als bedrijf gezond blijven. We zijn druk bezig geweest met zichtbaar zijn & blijven en het vertrouwen van de klant behouden.’’

Kunnen we daaruit opmaken dat deze periode van crisis je eigenlijk best goed bevalt? Arwin: ‘’Het is gek om te zeggen dat het leuk is, maar de afgelopen tijd zijn we wel heel anders naar de markt en naar de klanten gaan kijken. Er zijn natuurlijk veel vreselijke verhalen van bedrijven die het niet hebben gered, maar ik denk dat er ook heel veel bedrijven nu kansen hebben gegrepen die ze normaal gesproken nooit krijgen, omdat alles liep zoals het liep. Het zag er niet altijd rooskleurig uit, al die persconferenties geven veel moeilijke momenten voor mijzelf en de collega’s. Maar het past ons wel goed om dan weer de schouders eronder te zetten en te werken naar nieuwe hoogtepunten. Ondanks het uitblijven van evenementen, heb ik niet veel thuis op de bank kunnen zitten.’’

Pop-Up Borrel opereert natuurlijk net als Fritèz in de evenementenbranche. Hoe vind jij dat de branche met deze periode is omgegaan? Arwin: ‘’Ik vind dat er de afgelopen tijd op een bizarre manier is ingespeeld op de vraag van de klant. De klant wil verrast worden met een glimlach. Grote evenementen en borrels zijn nu even niet meer mogelijk, maar het zit hem nu in kleinere persoonlijke dingen en dat is wat we hebben geleerd van deze crisis. Persoonlijk denk ik dat het voor veel bedrijven goed is om weer even het nulpunt van de zaak te bepalen en te werken naar een nieuwe, veilige stip op de horizon. Ik hoop dat we zo met z’n allen in 2021 weer lekker aan de slag kunnen’’

Nu zijn we natuurlijk wel benieuwd hoe jullie, als borrel experts, de eigen borrel vormgeven. Arwin: ‘’Haha, we hebben veel ruimte en een klein team. Daarnaast is onze koelkast altijd afgeladen vol. Dus op afstand en achter onze bureaus maken we het in deze lastige periode toch gezellig.

Hopelijk kunnen we snel weer een heerlijk frietje eten op een van onze evenementen, graag met mayo!’’

Deel dit bericht via